En vinge kvar

Dagen idag fick mig att tänka på Noaks ark.

Den söta killen med den ännu sötare hundvalpen mötte mig vid Vasaparken. En dag ska jag fråga om jag får klappa, måste bara samla lite mod först. Vid övergångsstället gick en vit tax i koppel, jag visste inte ens att de fanns! Den var fin. Odengatan var kall och en nakenhund huttrade på trottoaren. Efter Falafelkungen på Sveavägen blev det inte så roligt längre, för där på gatan, alldeles under ett träd, låg en halv fågel. Den hade bara en vinge kvar, det såg mycket makabert ut. Turligt nog var den död.

Inne i studion fortsatte djurtemat och vi mixade klart mitt program Barnreportaget sport- om ridning, som kommer att sändas i september. Sen kom datateknikern från våning 3 och om det finns någon som liknar en liten mus så är det han.

På mejlen meddelade redaktören att hon var nöjd och glad med min sälartikel.

Jag funderar på om djuren kanske vill säga mig något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0