Bortalängtan

Råkade hitta min gamla blogg så här en söndagsafton i juni. Jag dricker Sibyllans koffeinfria kaffe och luktar på mitt doftljus med syréndoft. Yogan har gjort mig trött i kroppen, men lite piggare i huvudet och instruktören var lika söt som alltid när han kom och tryckte ner min rygg, så jag kom lite närmare golvet. Fin söndagstradition á la Frida.

I går var en fin dag, med både tidigt bad, hotelfrukost, vernissage, gratisvin samt fest. Sen var det någon som ringde och ringde och ringde sent sent på natten, när jag ville sova. Jag svarade inte. Så trött jag var i dag, fram till yogan.

Undrar om någon kommer läsa det jag skriver nu, då det ju var cirka ett halvår sedan sist. Då -Kiruna och hemlängtan. Nu - Stockholm och bortalängtan. Varför Frida, varför - är jag aldrig nöjd just där jag är?

Ska försöka ta reda på det.

Jag säger som Viveca Lärn brukade göra i den eminienta serien Saltön: (fast hon säger titta)

Fortsätt gärna läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0